Tu faci știrile!|sâmbătă, noiembrie 18, 2017

Infografic video de la Preda Publishing: sport sau dietă? 

Suntem din ce în ce mai stresaţi şi agitaţi, predispuşi la tot felul de boli din cauza alimentaţiei nesănătoase şi a sedentarismului, iar populaţia se confruntă cu o rată de obezitate din ce în ce mai mare. În acest context, nu este de mirare că depresia pune stăpânire pe fiecare dintre noi cu mai multă uşurinţă. Pentru toate acestea există un singur remediu: preţuirea corpului pe care îl avem.

Editura Preda Publishing susţine practicarea sportului regulat şi un regim echilibrat, pentru a fi mereu sănătoşi, mai relaxaţi şi plini de energie.

Aproape jumătate dintre români nu fac mişcare în mod regulat. Motivele? 53% dintre ei spun că nu le permite timpul, iar 11% dau vina pe faptul că nu le permite bugetul. Totuşi, pentru a avea un corp în formă, sportul trebuie să se numere printre activităţile regulate. Printre tipurile de sport pe care le puteţi alege se numără alergatul, care ajută foarte mult la păstrarea mobilităţii corpului şi care te va ajuta, într-o oră, să scapi de 800 de calorii. Înotul este şi el recomandat pentru că lucrează în acelaşi timp toate categoriile de muşchi din corp şi te va ajuta să pierzi 1000 de calorii într-o oră. Tot atâtea calorii poţi pierde mergând pe bicicletă – cel mai util şi mai relaxant tip de exerciţiu.

Fiecare şedinţă de sport trebuie să dureze cel puţin 30-45 de minute. Trebuie totuşi să rămâneţi ambiţioşi pe termen lung şi să faceţi mişcare 4-5 zile pe săptămână.

Este obligatoriu să vă hidrataţi în timpul sportului. Înainte de exerciţiile fizice consumaţi 300-600 ml de lichide, în timpul lor, la fiecare 15-20 minute, beţi 50-200 ml, iar după ce aţi terminat mişcarea, asiguraţi-vă că vă rehidrataţi complet.

Când vine vorba despre o dietă sănătoasă, 78% dintre români consideră că se traduce printr-un program regulat de mese, iar 1% că înseamnă mese echilibrate. Este foarte important cum împărţiţi aportul caloric într-o zi: micul dejun ar trebui să reprezinte 25-30%, prânzul 40%, cina 25-30%, iar una sau două gustări ar trebui să nu fie mai mult de 5%. Cât priveşte conţinutul meselor, alegeţi, în special, fructele, legumele, cerealele integrale, nu foarte multe grăsimi şi cât mai puţin zahăr.

Dacă veţi reuşi să acordaţi importanţa cuvenită unui stil de viaţă sănătos, ce presupune îmbinarea dietei echilibare cu mişcări fizice regulate, veţi simţi zilnic efectele pozitive.

Adaugă un comentariu